Yumurtalık Kisti Ameliyatı

Latincede ovarium adı verilen yumurtalıklar kadın üreme sağlığı sistemi içinde incelenen ve karın (pelvis) boşluğunda yer alan sağ ve sol tarafta toplamda iki adet bulunan yapılardır. Kadınların büyük bir çoğunun hayatında yumurtalıklarında gözlemlenebilen, kadın hastalıkları ve doğum uzmanı hekimce düzenli kontrolü gerektiren, çoğunlukla iyi huylu, farklı bir çok tipi olan ve genellikle içi sıvı ile dolu olan kitlelere yumurtalık kisti, bu rahatsızlıkta gerçekleştirilen operasyonlara ise yumurtalık kisti ameliyatı adı verilmektedir.

Yumurtalık Kisti Neden Oluşmaktadır?

Yumurtalık kisti genel olarak kadınların hormonal düzensizlikleri ile ortaya çıkar. Doğurganlık döneminde daha sık görülen yumurtalık kisti menopoz dönemi ve ergenliğin ilk evrelerinde daha az sıklıkla görülmektedir. Bunun yanı sıra radyasyon alan kadınlarda yapılan araştırmalarla daha sık rastlandığı belirlenmiştir.

Yumurtalık Kisti Belirtileri Nelerdir Ve Muayenesi Nasıl Yapılmaktadır?

Yumurtalıklar karın içi boşluğunda oldukları için çoğu zaman belirtileri ayrıştırmaları diğer organlara göre daha spesifik oluşumlardır. Genel olarak hastalarca mide ağrısı, rahim ağrısı vb. durumlarla karıştırılabilmektedir. Burada önemli olan her kadının, koruyucu kadın sağlığı açısından düzenli jinekolojik muayenelerini gerçekleştirmelerine özen göstermesidir.

Toplumumuzda özellikle jinekolojik muayeneler sadece bir rahatsızlık olduğunda hekime gidilmesi gereken bir durum olarak düşünülmektedir. Halbu ki, düzenli 6 ay aralıklarla gerçekleştirilen jinekolojik muayeneler mevcut olabilecek ve belirti vermeyen ya da belirtinin farklı bir organdan kaynaklandığı düşünülen rahatsızlıkların erken tespiti konusunda önemlidir.

Yumurtalık kistlerinin varlığının belirlenmesinde, muayenede fiziksel batın muayenesi kontrolü ve ses dalgasına bağlı görüntüleme yöntemi olanultrasonografi aracılığı ile gerçekleştirilebilmektedir.

Kistler Kötü Huylu Olabilir Mi Ve Kötü Huylu Kitlelere Dönüşebilir mi?

Bazı durumlarda kitleler oldukça invaziv (yayılımcı) bir şekilde gelişebilmektedir. Öncelikli olarak;

• Ergenlik öncesi ve menopoz sonrası yumurtalık kistlerinin takibi
  • Büyük ve düzensiz görünümdeki kitleler
  • Etrafa yapışık olup olmadığı (düzgün hatlarla ayrılıp ayrılmadığı)

Yumurtalık Kistlerinin Tedavisi Nasıl Yapılmaktadır?

Kistlerin pek çoğunda tedavi gerektirmeden düzelme gözlemlenebilmektedir. Hekim bu iyileşmeyi görmediği zamanlarda çeşitli hormon tedavileri için ilaç önerebilmektedir. Bazı durumlarda ise latince over kistektomi adı verilen yumurtalık kisti ameliyatı gerekebilmektedir.

Yumurta Kisti Ameliyatları Nasıl Yapılmaktadır?

Yumurtalık kisti ameliyatları açık olarak ya da laparoskopik (kapalı) olarak gerçekleştirilebilmektedir.

• Açık sistem yumurtalık kisti ameliyatı
  • Kapalı (laparoskopik) yumurtalık kisti ameliyatı

Yumurtalık Kistleri Tedavi Veya Ameliyatı Sonrası Tekrar Eder mi?

Yumutalık kistleri tedavi ve ameliyatı sonrası iyi huylu ise nüksetme oranı daha azdır. Ancak yayılımcı ve malign (kötü) huylu olan kitleler için düzenli hekim kontrolü şarttır.

Onlarca başarılı operasyon gerçekleştirmiş Op.Dr. Murat Gök ile iletişime geçebilirsiniz.

Eğer İzmir, Manisa, Aydın, Balıkesir’de yaşıyorsanız, İstanbul, Ankara ve diğer tüm illerde yaşıyorsanız, farklı ülkelerde yaşıyorsanız özellikle Yumurtalık Kisti ve Miyomlar konusunda onlarca başarılı ameliyatı geçirmiş Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Op.Dr. Murat Gök ile 0(532) 340 11 15 numaralı telefondan iletişime geçebilir, randevu alabilirsiniz. Doktorumuzu Türkiye’nin tüm bölgelerinden ve uluslararası düzeyde hasta kabulune başlamıştır.